De wereld van Inkoop is aan het veranderen. Inkopers en verkopers realiseren zich steeds meer dat ze elkaar keihard nodig hebben. Niet langer als tegenpolen maar als ketenpartners met als gezamenlijk doel; het voldoen aan de wensen en behoeften van de klant en/of eindgebruiker.
In de praktijk zien we organisaties en bedrijven worstelen met de veranderende wensen en behoeften van klanten en/of eindgebruikers. Zo zien we dat (centraal) georganiseerde inkoopafdelingen het risico lopen dat de afstand tot de interne klanten (eindgebruikers en budgethouders) te groot wordt. Ze begrijpen elkaar niet meer. De inkoopafdeling verliest de verbinding en wordt als een bureaucratische afdeling gezien door hun klant.
Gelijktijdig zoeken (toe)leveranciers antwoord op de vraag op welke wijze de aansluiting van de eigen verkoopafdeling met (potentiële) afnemers – en daarmee ook met inkopers – verbetert kan worden. Daarnaast worstelen organisaties en bedrijven met het selecteren van de juiste leveranciers op het gebied van partnerschap en het inrichten van een inkoopfunctie.
De praktijk leert dat organisaties die werken vanuit een goed ingerichte inkoopfunctie:
Het als klant of eindgebruiker kunnen beschikken over de juiste dingen, op de juiste tijd, op de juiste plaats, in de juiste hoeveelheden en tegen de voor de organisatie gunstigste voorwaarden vraagt binnen de organisatie om een goed ingerichte inkoopfunctie, inclusief een professionele inkoopafdeling. Hierbij gaat het allang niet meer om alleen goedkoop inkopen maar veel meer strategisch relatiemanagement zowel met de interne organisatie als ook met vertegenwoordigers van (toe)leveranciers.
Wij adviseren en ondersteunen organisaties bij diverse praktische- maar ook complexe vraagstukken op het gebied van Inkoop. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan het:
De stappen zijn helder:
Onze werkwijze draagt direct bij aan de verdere groei van uw organisatie.
Meer weten? Mail info@citium.nl